Survival 1 & 2

Survival 1

Kledingeisen survival 1:

  • lange broek;
  • shirt of blouse met lange mouw;
  • schoenen met harde zool.

Gekleed:

  • zelfstandig (niet via de trap) uit het water klimmen;
  • van de kant springen en vervolgens watertrappelen;
  • onder het watertrappelen eerst de schoenen uitdoen en laten vallen, daarna de broek uitdoen;
  • vervolgens 1 minuut drijven en gebruikmaken van de broek.

Gekleed alleen met shirt:

  • van de kant te water gaan en aansluitend 10 meter zwemmen richting een boot;
  • in de boot klimmen en met een achterwaartse rol de boot weer verlaten;
  • daarna 25 meter zwemmen waarbij je onder, daarna over en nog een keer onder een vlot doorzwemt;
  • 1 keer door een gat duiken in het scherm dat verticaal in het water hangt;
  • afzetten vanaf de kant dan door het scherm zwemmen dat op 6 meter uit de kant ligt;
  • aansluitend 25 meter borstcrawl zwemmen;
  • 25 meter samen met iemand een kind op een vlot vervoeren;
  • 100 meter rugslag zwemmen waarvan de eerste baan een plankje boven het hoofd vervoeren, zodat het plankje droog blijft;
  • tijdens de laatste 25 meter met een hoekduik naar beneden en je schoenen opduiken en naar de kant brengen;
  • vanaf de kant je het water in laten glijden en met een geblindeerde bril onderwater gaan en minimaal 5 slagen schoolslag zwemmen;
  • vanaf de kant een vriendje, dat maximaal 2 meter uit de kant ligt, redden met evt. een spijkerbroek en hem hiermee naar de kant halen;
  • van de kant gaan met een sprong, vervolgens 25 meter schoolslag zwemmen en achter elkaar één rol voorover en één rol achterover maken. 


Survival 2

Kledingeisen survival 2:

  • lange broek;
  • shirt met lange mouw;
  • regenjas;
  • schoenen met harde zool.

Gekleed:

  • van de kant springen en 25 meter zwemmen, 2 keer een rol voorover en 2 keer een rol achterover maken;
  • daarna uit het water klimmen;
  • in het water springen en watertrappelen, tijdens deze proef je schoenen en jas uittrekken
  • schoenen laten vallen;
  • vervolgens 1 minuut drijven met behulp van je regenjas;
  • daarna 30 seconden watertrappelen met de armen over elkaar en 30 seconden met gebruik van je armen.

Zwemmen met alleen de broek en shirt aan:

  • van de kant in het water zakken en 10 meter onder water zwemmen naar een omgeslagen boot onder de boot boven komen;
  • 15 seconden onder de boot blijven en vervolgens rugwaarts onder de boot vandaan komen;
  • in het water laten glijden en op je rug onder een mat door tijgeren: de mat mag aangeraakt worden, maar niet opgetild;
  • daarna schoolslag verder zwemmen en in dezelfde baan één keer een hoekduik naar de bodem maken en door een hoepel zwemmen (2 meter diepte);
  • in het water laten zakken en door een zeil zwemmen dat 9 meter uit de kant hangt;
  • vervolgens 50 meter borstcrawl zwemmen en in de laatste 12.5 meter een vriendje op een vlot vervoeren;
  • in het water afzetten en 50 meter rugzwemmen onderbroken door één keer naar de bodem zakken, bodem aantikken met de voeten en vervolgens een touw vastpakken en via het touw ruggelings naar boven komen;
  • van de kant in het water zakken met een geblindeerde bril 5 slagen op je rug onderwater zwemmen;
  • uitvoeren vanaf de kant: een vriendje dat 6 meter uit de kant in het water ligt naar de kant halen met een reddingsklos.

Heeft u nog vragen, stuur dan gerutst even een berichtje: medewerkers@zomerbadpeize.nl